Login

Op naar de kust. Als we donderdag 21/4 opstaan zien we ons omringd door mist. Onderweg naar Sidi-Ifni hebben we regen maar ook door mist en laaghangende bewolking zien we niet zoveel van de omgeving. Bovendien is het koud, 10 graden op 1300 meter hoogte. In een dorpje brood gekocht en ook hier hebben de mensen het koud, zelfs de mannen hebben hier van die lange jassen aan met een puntmuts er op.Het ziet er een beetje wereldvreemd uit. We komen een duitse truckcamper voorbij, die ons later weer inhaald als we aan de kant staan voor een warm bakkie. We wensen elkaar een goede reis. Het weer klaart een beetje op en we zien dat er hier wat meer bomengroei is, ook staan er arganbomen en wordt er mais geteeld. Het landschap veranderd ook wat als we dichter bij de kust komen. De bergen worden wat ronder maar er groeit hier niet veel anders op dan wat graspollen. Na Tiznit gaat de weg naar de kust en via de kust gaan we verder naar Sidi-Ifni. Tiznit is een heel nette stad. Brede wegen mooie huizen geverfd in verschillende tinten en heel veel nieuwbouw waarvan sommige heel mooi van vorm. Ook staan er bomen en zijn er bloemen geplant. We staan aan zee voor de lunch en Benji is een beetje bang voor de bulderende zee, heeft hij ook nog nooit gehoord. In Sidi- Ifni staan we op camping El-Barco met prachtig uitzicht op zee als je in de camper zit tenminste, ze hebben er namelijk een muur om heen gebouwd...... Nog even het stadje in maar er is niet veel te beleven. Even over de markt en hier een vistajine gegeten,wat prima in te nemen was. Als we terug komen op de camping zien we daar Torsten staan met z'n motor en tentje. s'Avonds even bijgepraat met een biertje. Weer op weg, 22/4 we gaan eerst even kijken op het Legzira strand waar natuurlijke rotsbogen met een voet in de zee staan. Je kunt er alleen onderdoor wandelen als het eb is en dat is het dus we lopen zover totdat we door de rotsen gestopt worden. Het water is zo laag dat je er omheen kunt maar we weten niet hoe lang het nog eb blijft en we hebben geen zin om terug te moeten zwemmen. Het ziet er prachtig uit. Via de kustweg gaan we verder omhoog naar Agadir. Hier en daar worden grote toeristenkomplexen gebouwd maar er staan ook bouwprojekten stil. Rijden nog een stukje door het Nationale Park,Sousse Massa maar zien niet veel vogeltjes. We rijden verder via N1.Er staan hier kassen waar o.a tomaten worden verbouwd. Verder zien we vaker mais staan. Bij Agadir komen we de winkel Metro tegen en hier maar weer wat bier en wijn ingeslagen en lekkere yogurt. Ook de truck heeft dorst en krijgt wat diesel wat hier 66,5 cent per liter kost. Je zou toch nooit weer naar Nederland gaan wat dat betreft. Na Agadir rijden we weer langs de kust naar Taghazout waar camping Terra d'Ocean ligt. De camping ligt wat hoger op de berg en we hebben hier prachtig uitzicht over de zee. Er staat hier wel een stevige bries. In de nacht worden wakker van water wat op onze hoofden drupt. Het is gaan regenen en het dakluik stond nog lekker open. Het is zwaar bewolkt en de regen komt met bakken uit de lucht. Pas tegen een uur of 11 klaart het wat op. Ondertussen de camper hier en daar weer wat schoongemaakt, het stof er wat uitgeklopt en ramen gelapt. Er zit overal woestijnzand en stof. Nog een paar wasjes gedraait. Om een uur of 12 komt de hoezenmaker die door de campingbeheerster is gebeld op ons verzoek. We willen graag hoezen voor de reservebanden en het dakluik en hebben van Joop gehoord dat hier bekwame vaklui zaten dus vandaar. In de loop van de middag zijn we nog even naar het dorp Taghazout geweest. Een echt toeristen dorpje, veel soevenirsshops, surfwinkels en restaurantjes. Ziet er wel aardig uit. Ook was de visboer vanmiddag langs geweest en de zeeduivel die klaargemaakt werd in de oven smaakte prima. Zondag 24/4 Paaszondag hebben we koffie met oranjekoek...... We kunnen weer lekker buitenzitten en doen het kalm aan vandaag. Wat luieren, wat lezen. Er staat nog wel een harde wind. De hoezen worden gebracht en ze passen perfekt. Nog wat eten en dan gaan we een rondje op de motor maken. Bij Tamrhakht gaan we het binnenland wat in. We rijden via de prachtige Paradijsvallei naar Immouzer. Het is een diepe door palmbomen omzoomde kloof waar tussen de rivier stroomt, en overal zie je hele families zitten of een jongensgroep. Je ziet eigenlijk nooit alleen een meidengroep die worden altijd vergezeld door een ouder iemand. Behalve palmbomen staan er ook arganbomen met de arganvruchten waar ze olie uit winnen, olijfbomen en zijn er imkers die honing verkopen met de smaakt van wilde tijm, lavendel en andere bergkruiden. Bij Immouzer zijn de watervallen en het is ook hier te zien dat het weekend is. Schijnbaar voor veel mensen is dit een mooi weekenduitje. We komen via Tamri weer op de kustweg. In en bij Tamri zien we veel bananenplantages die prima moeten smaken. Vanavond vis gegeten in een restaurantje op het strand. Mijn vis had wat te veel koriander verder was het prima.

__
Or Local cafe was christened Coffees The names would Raspberry Ketone Raspberry Ketone supplement